Moja firma w Google
Jeśli posiadasz firmę to zapewne chciałbyś aby była ona widoczna w Google. Ale obecność w Google to nie tylko pozycjonowanie i linki sponsorowane. Bardzo ważnym i kluczowym miejscem są mapy Google. Obecnie jest to „Google Moja Firma” - www.google.pl/business
Przede wszystkim umieszczenie tam swojej firmy jest zupełnie bezpłatne.
Dzięki temu, że Twoja posiada miejsce na mapie Google Twoi potencjalni klienci korzystający z usług Google będą mogli w łatwy i szybki sposób dotrzeć do twojej firmy oraz dowiedzieć się wszystkich niezbędnych informacji.
Co widzą użytkownicy którym wyświetlasz się w mapach:
- użytkownicy zainteresowani twoją firmą mogą w łatwy sposób wyznaczyć trasę do Twojej firmy
- mogą dowiedzieć się jaki jest adres Twojej strony internetowej
- w jakich godzinach pracuje Twoja firma
- przeczytać opinie o Twojej firmie
- w łatwy sposób zadzwonić
- obejrzeć zdjęcia twojej firmy, zdjęcia zespołu, czy nawet zdjęcia produktów
- obejrzeć ujęcia ze street view
- udostępnić Twoją lokalizację innym użytkownikom
Poza tym, że dzięki mapom Twoja firma jest lepiej widoczna możesz sprawdzić statystyki, dzięki którym dowiesz się:
- jak użytkownicy szukają twojej firmy
- skąd pochodzą
- dane demograficzne użytkowników (wiek , płeć)
- ile razy wyświetliła się Twoja firma
- ile razy ktoś kliknął
- ile połączeń telefonicznych wykonano
- ilość zapytań o trasę
Mapy są także bardzo ważne jeżeli korzystasz z usług reklamowych Google. Prowadząc kampanię AdWords możesz skorzystać z rozszerzenia lokalizacji. Dzięki temu twoje reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google będą dodatkowo zawierać informacje z adresem Twojej firmy.
Wyniki organiczne także pokazują mapy Google. Klikając w nie możemy wejść w mapy, odwiedzić witrynę lub wyznaczyć rasę, a na urządzeniach mobilnych od razu zadzwonić.
Dodanie swojej firmy do map Google zajmuje niewiele czasu. Jedynym warunkiem jest wpisanie kodu, który wysyła Google na adres który chcemy dodać do map. Bardzo ważne jest aby uzupełnić wszystkie niezbędne dane aby poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce, dzięki czemu będziemy lepiej docierać do swoich odbiorców.