Google Analytics
Co to jest Google Analytics?
Narzędzie Google Analytics zbiera dane dotyczące ruchu na Twojej stronie internetowej. Są to darmowe statystyki, według nas niezbędne do prowadzenia kampanii Google Ads, ponieważ daje nam możliwość zbadania efektów naszej pracy.
Dzięki danym pozyskanym przez Google Analytisc możemy w bardzo dokładny sposób zbadać każde nasze działania w Internecie oraz jakość tych działań, dzięki temu reklama internetowa jest jako jedyna z form reklamy mierzalna.
Jakie dane zbiera Google Analytisc?
Google Analytisc zbiera bardzo dużo danych, a ich odpowiednia analiza pozwala w efektywny sposób zarządzać strategią kampanii marketingowych.
Najważniejsze z nich to:
- Odbiorcy – wiek, płeć, zainteresowania
- Lokalizacja użytkowników
- Zachowanie użytkowników
- Urządzenia z których korzystają użytkownicy
- Ruch z kampanii AdWords
- Słowa kluczowe
- Pory dnia
- Odesłania
- Źródła i kanały ruchu
- Konwersje – cele oraz e-commers przychody
Poniżej kilka przykładowych danych:
Informacja podstawowa to ilość wejść na stronę, czas spędzony w witrynie, odsłony, ilość odwiedzonych stron na sesję oraz współczynnik odrzuceń.
Wiemy nawet z jakich urządzeń trafiają do nas użytkownicy. Czy są to komputery czy inne urządzenia typu telefon komurkowy czy tablet.
Ilość konwersji w postaci celów ( np. wypełnienie formularza).
Dzięki e-commerse możemy także mierzyć nasze przychody. A dalsza analiza pozwala nam sprawdzić które kampanie przyniosły największe przychody. Dzięki temu możemy policzyć także ROI czyli zwrot z inwestycji.
Ale przedw wszystkim dzięki Google Analytics mamy unformacje z jakiego źróła pochodzą przychody.