Szukają online, kupują offline - efekt ROPO i efekt odwróconego ROPO

 

70 % konsumentów zanim kupi produkt w sklepie tradycyjnym, uprzednio sięga po informacje o tym produkcie do Internetu.

 

 

Efekt ROPO (research online, purchase offline) to w dosłownym tłumaczeniu, szukasz online, kupujesz offline. 

Bardzo często zdarza się że szukamy danego produktu w Internecie, przeglądamy oferty różnych producentów, porównujemy ceny, ale ostatecznie kupujemy ten produkt w  sklepie stacjonarnym. 
 

Dokładnie tak samo może być w drugim kierunku, kiedy to oglądamy produkty w sklepach tradycyjnych, sprawdzamy je wizualnie, porównujemy paramertry, a ostatecznie kupujemy je przez Internet.  Takie zjawisko nazywamy efektem odwróconego ROPO.

 

Oba te zjawiska są ze sobą ścisłe powiązane, dlatego jak pokazują badania obecność w Internecie jest bardzo ważna. Bardzo często zdarza się że przedsiębiorcy narzekają, że mimo iż są obecni w Internecie nie osiągają oczekiwanego efektu, że spodziewali się większych przychodów z e-commerce. Dlatego bardzo ważne jest podczas prowadzenia kampanii internetowych i badania ROI (wskaźnika rentowności z)  również badanie przychodów pochodzących z zakupów tradycyjnych i wpływu efektu ROPO.

 

Czy efekt ROPO dotyczy także małych firm? Oczywiście, że tak, jeśli Twój potencjalny klient ma możliwość znalezienia i przeanalizowania twoich usług czy produktów w Internecie. Nawet lokalnie - ktoś może szukać takiej firmy jak Twoja, spokojnie dokona analizy w Internecie i ostatecznie odwiedzi Twoją firmę lub sklep i dokona zakupu w sposób tradycyjny. 

 

Zespół Opiniac.com pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej e-commerce Polska przygotował raport "Efekt ROPO w segmentach polskiego e-commerce – 2015". Konsumenci pytani byli o swoje doświadczenia związane z zakupami w sklepach tradycyjnych oraz z zakupami przez Internet. Badanie wyszcczególnia także wpływ sektora mobile w zakupach nline. 

Az 93,25% badanych deklaruje, że korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie.

Ogólne wyniki:

 

 

 

 

 

Przebadano takie segmenty produktów jak: 

  • RTV/AGD
  • książka/fil/muzyka
  • wyjazdy wakacyjne
  • leki/kosmetyki
  • narzędzia, materiały budowlane i ogrodnicze
  • sport
  • telekomunikacja

 

Zapytano o miejsce dokonania zakupu:

 

 

Zapytano o to czy zanim doonano zakupu w sposób tradycyjny poszulano informacjii opini o produkcie:

 

 

 

Zapytano o miejsce dokonania zakupu online:

 

 

 

Cały raport dostepny jest tutaj.

 

 

 

Bądź pierwszy w Google

 

 

Bądź spokojny o swój biznes

 

 

Wykwalifikowani specjaliści

 

 

Zróbmy to razem

 

0
Lat doświadczenia
0

promowanych stron

0

zadowolonych klientów

0

Przedłużonych kontraktów

Referenecje

Hitze

Współpracowaliśmy z Panią Renatą Kowalską w obszarze prowadzenia kampanii reklamowej Google Adwords. 
Pani Renata wykazała się profesjonalnym podejściem do realizacji naszych celów marketingowych oraz sprawnym wdrożeniem zlecenia. Doceniamy także dobry kontakt oraz jej zawsze szybką reakcję na proponowane zmiany. 
Polecamy Panią Renatą Kowalską jako godnego zaufania i profesjonalnego partnera biznesowego. 


Kierownik działu Marketingu firmy Hitze Sp.z o.o. 

FitEat

Chcemy przekazać słowa uznania dla Pani Renaty Kowalskiej za prowadzenie kampanii AdWords dla naszej działalności. Jesteśmy bardzo zadowolona z nawiązanej współpracy. Bardzo doceniamy biznesowe podejście do prowadzonych działań na rzecz naszej firmy, fachową postawę oraz sprawne i terminowe działanie, które przyniosło szybkie rezultaty. Stały kontakt, ekspercka wiedza i efekty zgodne z ustalonymi celami utwierdziły nas w przekonaniu, że powierzyliśmy działania AdWords odpowiedniej osobie.
Z przyjemnością polecamy usługi Renaty Kowalskiej jako profesjonalnego i godnego zaufania partnera biznesowego.

AzaliaOnline

Z Renatą współpracujemy od 2014 roku. Dzięki wykazywanej kreatywności i zaangażowaniu w nasza kampanię dziś zaczyna być widać efekty pracy.  W trakcie samodzielnego optymalizowania kampanii zawsze starała się osiągnąć najlepsze wyniki. Osoba miła, kompetentna i co najważniejsze znająca się na tym co robi. Nasza współpraca na pewno potrwa jeszcze długi czas.

Molenda Piotr

Azalia Online

 

Artykuły