Strategie ustalania stawek Google Ads
Strategie ustalania stawek Google Ads
W Google Ads mamy do wyboru kilka strategii ustalania stawek. Aby użyć właściwej strategii powinniśmy przeanalizować na czym najbardziej zależy, jaki cel chcemy osiągnąć. Czy są to kliknięcia, wyświetlenia, konwersje czy obejrzenia.
Ważne jest też także w jakiej sieci wyświetlać chcemy swoje reklamy.
- Strategie ustalania stawek Google Ads kiedy zależy nam na konwersjach:
Docelowy koszt działania (CPA) - ta strategii optymalizuje stawki pod kątem konwersji przy zachowaniu określonego kosztu działania (CPA).
Ta strategia korzysta z historycznych informacji o kampanii a także ocenia sygnały. Które są dostępne w czasie aukcji. Dzięki temu wybiera automatycznie optymalną stawkę dla reklamy wtedy, gdy kwalifikuje się ona do wyświetlenia. System Google Ads dostosowuje te stawki tak, aby umożliwić osiągnięcie średniego CPA.
Strategia do zastosowania przy osiągnięciu odpowiedniej liczby konwersji minimum 30 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Im więcej mamy danych system bardziej precyzyjnie nauczy się pozyskiwać konwersje. Konwersja powinna mieć ściśle określony cel taki jak – np. zakup, rejestracja
Docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) - ta strategia optymalizuje stawki pod kątem wartości konwersji. Możemy jej użyć tylko wtedy gdy mamy skonfigurowaną odpowiednio konwersję. Musimy mieć włączone raportowanie wartości tej konwersji. Musimy uzyskać minimum 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni.
ROAS obliczyć możemy w poniższy sposób:
(wartość konwersji/koszt) x 100%
System Google Ads prognozuje przyszłe konwersje i ich wartości na podstawie raportowanych przez Ciebie wartości konwersji, które zgłaszamy za pomocą śledzenia konwersji. Wtedy Google Ads dobiera maksymalny koszt kliknięcia, by zmaksymalizować wartość konwersji w ramach średniego zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS), który jest zgodny z ustawionymi przez Nas celami.
Maksymalizuj liczbę konwersji – ta strategia optymalizuje stawki pod kątem konwersji, ma za zadanie wygenerować jak największą liczbę konwersji w założonym budżecie. System Google Ads korzysta z historycznych informacji o kampanii oraz ocenia sygnały dostępne w czasie aukcji. Wtedy dobiera automatycznie optymalną stawkę CPC dla reklamy za każdym razem, gdy kwalifikuje się ona do wyświetlenia.
Maksymalizuj wartość konwersji – ta strategia optymalizuje stawki pod kątem wartości konwersji, maksymalizuje łączną jej wartość. Wykorzytuje na to cały budżet, zamiast dążyć do konkretnego zwrotu z nakładów na reklamę ROAS.
Ulepszony koszt kliknięcia (eCPC) – ta strategia automatycznie dostosuje stawki określone ręcznie. System Google Ads maksymalizować liczbę konwersji. Jest to jedna z najczęściej używanych strategii ustalania stawek. Pomaga uzyskać konwersje które są zazwyczaj niezbędne do wykorzystania strategii automatycznego ustalania stawek
- Strategie ustalania stawek Google Ads kiedy zależy nam na kliknięciach:
Maksymalizuj liczbę kliknięć – to automatyczna strategia która ma za zadanie wygenerować jak największą liczbę kliknięć w założonym przez nas budżecie dziennym. System Google Ads automatycznie dobierze stawki, tak by zapewnić Ci maksymalną liczbę kliknięć w ramach tej kwoty. Przy tej strategii nie możemy ustalać poszczególnych stawek za kliknięcie CPC. Możemy ustawić maksymalną stawkę CPC dla całej kampanii
Samodzielne określanie stawek CPC – strategia, która pozwala samodzielnie zarządzać maksymalnymi stawkami CPC. Możemy zarządzać stawkami dla każdej grupy reklam w kampanii a także dla każdego słowa kluczowego lub miejsca docelowego.
- Strategie ustalania stawek Google Ads kiedy zależy nam na wyświetleniach:
Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania – strategia która automatycznie określa i dostosowuje stawki aby zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlania reklam u góry strony lub na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Docelowy udział w wygranych aukcjach - ta strategia określania automatycznie stawki i pozwala wybrać domenę, którą chcesz przebijać, by Twoja reklama wyświetlała się nad reklamami z tej domeny lub wyświetlała się wtedy, gdy reklamy tej domeny się nie wyświetlają.
.
CPM - to strategia ustalania stawek, w ramach której zapłacisz za liczbę wyświetleń reklamy w sieci reklamowej Google oraz w reklamach YouTube
vCPM - to strategia ręcznego określania stawek. Jeśli naszym celem jest zwiększanie świadomości marki, a niekoniecznie generowanie kliknięć czy ruchu. Określając stawę vCPM ustawiamy najwyższą kwotę, którą chcemy płacić za 1000 widocznych wyświetleń reklamy w sieci reklamowej Google.
- Strategie ustalania stawek Google Ads kiedy zależy nam na podejrzeniach lub interakcjach reklam wideo:
CPV – strategii określenia stawek dostępna tylko przy wyświetlaniu reklam wideo. Uzywając tej strategii płacimy za wyświetlenia filmu i inne interakcje z nim związane, takie jak kliknięcia nakładek z wezwaniem do działania, kart i banerów towarzyszących. Wystarczy, że podczas konfiguracji kampanii wideo TrueView podamy najwyższą kwotę, jaką chcesz płacić za obejrzenie.